21.9.10

Padan Muka!!



Konichiwa kpde sume yg nk bce blog ni....



      As usual,msti bg salam dulu... tp tbe2 trase nk ckp jepun lak.. huhu.. ni nk habaq mai,cter psal mercun2 ni la... paling xsuke mase raye sb ad org main mercun... cmne nk habaq lg kn?? da name dagala-yudaagilun-degilun, itu la kejenye... 

     Tahun lpas pnah tnggal dgn adik,kire bdue je la, ktorang studying for the coming exams, my sis got SPM, and i got final semester exam actually, and our mother gone out 2 the village.. dsebabkan ktorang duk kt flat,so ade org bwh.. jiran 2 memang la degil punye lah... then bleh lak bia anak2 dia main mercun (dr dapur rumah diorang) hala kat aku?? rumah org lain.. mane xmnyirap kn?? last2 aku n adik amik kputusan nak ke blakang rumah and siram mercun anak2 jiran ktorang 2.. tbe2 adik aku siram n terdengar ade org jerit then pndang ats kt ktorg!...(takut st mse 2 trus cabut msuk dlm umah... tak kalih2 lagi dah...)

10 minit slpas 2....

     
     Knock3...

     "Sape 2??"

     Knock3...

     "Isy...xsabar btul la..."

     "Eh, akak..ade kemingkinan tak yg ketuk pintu 2 pkcik rumah bwh??"

     "Oh, tidak!!"
     
     "Ko je lah gi bukak pintu... aku takut lah... huu..."

     "Ape lak?? ko la yg gi"

Lpas 5 minit..

     "Yelah2, aku gi..."

     "Heee...syg akak!"

     "Eleh.."

ni kucing member aku, kakak n frieskies (nak bayang ktorang ni close je..haha)

Buka pintu, memang btul pkcik bwh... dgn muka merah pkcik 2 dah berjaye wat aku dlm kegigilan kecuakan aku..

     "Siape yg ade kt rumah lg??"

     "Sy sorang je pkcik.."  

     "Td ade org siram mercun pkcik... sape la org 2 ye!!??"

Dsebabkn ktorang duk rumah ats skali,jd msti la kne blame kn?? adui dui...

     "Habis siape lak y siram?? ke awk ha??!!"

Kene habis aku...

     "Tak lah.. bkn sy la pkcik...sy tgh study takkan la sy nak siram2 lak??" 

(padahal memang aku siram, tp bkn kt pakcik 2...) ktorang fight3...then last2 aku kate la:

     "Pakcik, pakcik tak ke fikir kan yg ade orang lain nak study ke?? atau nak mengaji ke?? atau ape2 la yg memerlukan kedamaian??!!"

Secare tibe2 pakcik y bnyk mulut 2 termangge terkunci mulut sendiri!!
Nah! Who wins now?? pakcik bengong tak reti fikir... memang lastly he got down and the mercun banging stops... huh... lega skit...

     
p/s: fikirlah orang yg tersayang...haha...
     

1 comment: